MediaWatch

Seere dropper tv-reklamer med ny boks

72,3 procent af seerne benytter sig af muligheden. Og det er særligt tv-kanalernes reklamer for sig selv, der springes over, viser en undersøgelse, foretaget af CNW Marketing Research i USA.

I 90 procent af tilfældene er det tv-stationernes egne reklamer, der springes over, skriver Kampanje. Også reklamer for fast food, kreditkort og ting til hjemmet bliver i stor stil forbigået.

Derimod lader øl- og medicinreklamer til at fange seernes interesse. Kun 32,7 procent springer over øl-reklamerne, mens omkring halvdelen ikke vil se medicin-reklamer.

De nye pvr-bokse fremstilles bl.a. af selskabet SonicBlue, som i januar blev trukket i retten af de tre store amerikanske tv-selskaber ABC, CBS og NBC, der føler deres annonceforretning stærkt truet af den nye funktionalitet.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere