MediaWatch

TV 2 tabte stort på tv-reklamer

Ifølge Reklameforbrugsundersøgelsen for 2001 faldt det totale marked med 76 millioner kroner til lige godt en milliard kroner. Det skriver Børsen.

Branchekilder mener, at TvDanmark øgede sin indtjening i 2001 med 60 millioner kroner, hvilket i så fald tyder på et tab til TV3/Viasat på 50 millioner kroner.

Økonomidirektør på TV 2, Peter Parbo, forklarer de tabte markedsandele med Konkurrencestyrelsens restriktioner i 2000, som i alt kostede stationen ca. 50 millioner kroner.

Udviklingen i 2002 er dog positiv, mener Peter Parbo, som i betragtning af markedsudviklingen er godt tilfreds med resultatet for 2001. I år har TV 2 fremgang i et faldende marked og lægger atter afstand til konkurrenterne.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere