MediaWatch

Digitalt tv kan få gennembrud ved VM

Canal Digital er medindehaver af tv-rettighederne, og kanalens direktør, Jens B. Arnesen, siger, at man er klar til at satse stort i forbindelse med sommerens VM-slutrunde i fodbold. Det skriver ErhvervsBladet.

Planen er en storstilet reklamekampagne, som ventes at løbe op i et to-trecifret millionbeløb. Satsningen er den største nogensinde i Canal Digitals historie og Jens B. Arnesen tror på, at begivenheden kan blive et gennembrud for digitalt tv.

Hans opfattelse deles af tv-director i mediebureauet Carat, Jan Møller, mens Viasats informationschef, Niels Jørgen Langkilde, mener Canal Digital først må ændre seernes vaner, hvis kanalen vil have dem til at se fodbold i morgentimerne.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs