MediaWatch

Schibsted har mistet troen på bredbånd

- Vores forventninger til bredbånd er reduceret betydeligt, og vore fremtidige satsninger vil være beskedne. Vi vil bevæge os meget, meget langsomt, mens vi venter på tjenester, folk er villige til at betale for, siger direktør i Schibsted Sverre Munch.

Han er chef for Schibsteds multimedieafdeling - som bl.a. omfatter satsningen på mobilt internet, Inpoc, og netboghandlen Bokkilden.no - og tror ikke, at det er medievirksomhederne, der fremover skal drive bredbåndsudviklingen.

- Det er det offentlige og det øvrige private erhvervsliv, der må tage fat, hvis efterspørgslen skal blive bredere. Først da vil vi begynde at satse på nye tjenester, siger Munch til Dagens Næringsliv.

Fremover regner Schibsted derfor kun med at lægge "nogle hundredtusinde kroner" om året i net-satsningerne, hvor mediekoncernen tidligere har brugt store millionbeløb.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere