MediaWatch

NRK fik et godt OL

NRK valgte at lade sendningerne fra OL optage 53 procent af sendetiden, og resultatet blev en markedsandel på 56,4 procent målt over hele døgnet og 61,3 procent i "primetime", skriver Dagens Næringsliv.

Konkurrenten TV 2 valgte at bruge 21 procent af sendetiden på OL, hvilket resulterede i halvt så stor en seertilslutning, som NRK, mens NRK2 brugte 4 procent af sendetiden.

Ialt tegnede sendingerne fra OL sig for 68 procent af tv-seningen på NRK, mens de tilsvarende tal for TV 2 og NRK 2 lå på henholdsvis 40 og 20 procent.

NRK havde i gennemsnit lidt over 500,000 seere per OL-program.

NRK 2 opnåede i forbindelse med OL-sendingerne det højeste antal seere nogensinde til et program, da 629,000 valgte at følge afslutningen på en af de populære langrendsdiscipliner.

NRK forventer at de høje seertal under OL vil smitte af på hele 2002.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs