MediaWatch

Sms-analyse via mobiltelefonen

Administrerende direktør i Wireless Opinion, Lena Vogelius, siger at svarprocenten er cirka 80 procent højere end i andre undersøgelser og tilføjer, at sms-metoden også har den fordel, at svartiden er kort. Det skriver ErhvervsBladet.
Lise Andersen fra RI understreger dog, at sms-under-søgelserne ikke er repræsentative. Selv om penetrationen af mobiltelefoner i Norden er på 65 procent, betyder det ikke nødvendigvis, at alle bruger sms - især ikke de ældre brugere.
Derudover er sms-metoden begrænset af muligheden for udformningen af spørgsmål og dets svarmuligheder.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs