MediaWatch

Håndboldherrer runder millionen

TV 2 skriver i sin seneste nyhedsmail, at mellemrundekampen mod Tjekkiet havde et gennemsnitligt seertal på 1.032.000, selv om opgøret havde kampstart allerede klokken 18.

Sharen blev, ifølge TV 2, på 59 procent og da seertallet var på sit højeste fulgte knap 1,3 millioner seere med.

Håndbolddækningen var afgørende for, at 42,2 procent af alle danskeres tv-sening i går, tirsdag, foregik på TV 2 og Zulu. Blandt de 21-50 årige nåede andelen op på 43,1 procent.

TV 2s og Zulus kommercielle seerandel blandt de 21-50 årige var tirsdag på knap 68 procent.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs