MediaWatch

Finsk fusion for mobile spil

Spillene fra de to selskaber har allerede et globalt publikum på næsten 200 millioner brugere. Samlet har selskaberne aftaler med flere end 30 mobiloperatører, skriver Europemedia.net.

Codeonlines forretningskoncept er at tage populære brætspil og tv-quizzer og omforme dem til det mobile medie. Det drejer sig f.eks. om Trivial Pursuit og Hvem Vil Være Millionær?

Antallet af brugere, der spiller mobile spil, var sidste år 124 millioner. Det ventes at vokse til knap 500 millioner i 2006.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs