MediaWatch

Faldende mobilsalg rammer telebutikker

For få år siden havde de eksterne leverandører 90 procent af markedet. Nu har de kun 50 procent, og det vil falde yderligere, siger John Strand, Strand Consult, til Erhvervsbladet.

Det er kampen om de gode kunder, der bliver afgørende, og her satser teleselskaberne mere intenst end nogensinde. Orange regner således med at øge antallet af egne butikker fra 25 til 35.

Kun Telia åbner ikke egne butikker. Sonofon har derimod købt butikskæden Business Line og Tele Online, mens TDC Mobil har købt 30 af Unitalks butikker.

John Strand spår også, at det faldende mobilsalg tvinger mobiloperatørerne til i fremtiden at gøre mere for at holde på de eksisterende kunder. Især vil man fokusere på erhvervskunderne.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs