MediaWatch

Orange: Musikvideoer skal sælge 3G

Orange har en 3G-musiktjeneste på vej i Sverige og sandsynligvis i en række andre europæiske lande. Selskabet sammenligner tjenesten med en personlig jukeboks, hvor man kan lytte til, bytte og søge efter musik - samt se musikvideoer.

- Når vi lancerer 3G i Sverige, vil musiktjenesten være blandt tilbuddene, siger Anette Gregow, presseansvarlig hos Orange i Sverige, til Mobil.se. Hun vil ikke afsløre, hvad prisen bliver.

Orange har dog samarbejdet med BMG Sweden, som har bidraget med indholds- og markedsviden på musikområdet. Det har givet Orange en god fornemmelse for, hvor meget kunderne vil betale.

- Alle dele af tjenesten, bortset fra video, fungerer fra 30 Kb/s. Video fungerer o.k. fra og med 56 Kb/s, selvom billedet hakker lidt. Ved 96 Kb/s er billedkvaliteten klart godkendt, og vi vil have 128 Kb/s når vi lancerer tjenesten, siger Anette Gregow.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs