MediaWatch

USA: Online-annoncer i kraftig vækst

Meddelelsen kommer fra GartnerG2, som har samlet information fra onlineannoncører og analytikere fra maj 2000 til april 2001.

Primært vil væksten i annoncer på online-markedet tage kunder, der normalt annoncerer i de traditionelle medier. I dag udgør onlinemarkedet kun tre procent af det samlede annonce-marked.

I 2001 havde online-annoncemarkedet en samlet værdi på 7,9 milliarder dollar i USA, og det vil altså vokse til 18,8 milliarder dollar i 2005.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs