MediaWatch

Mobilselskabernes annoncebudget faldet

Det viser en opgørelse fra Gallup Adfacts. Nedgangen skyldes bl.a., at mobilselskaberne foretrækker at stå for markedsføringen selv, skriver Børsen.

Samtidig er tilskuddene til mobiltelefoner stoppet, og derfor har der ikke været grund til at opretholde den samme annoncering, oplyser salgs- og marketingsdirektør hos Sonofon, Rune Sørensen.

Tilskuddene har betydet, at selskaberne har haft snor i priserne, hvilket Konkurrencestyrelsen i øvrigt netop har fundet ulovligt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs