MediaWatch

TV4 fortsætter digitale satsninger

Kanalen vil i foråret 2002 blandt andet vise alle fire Star Wars film, Titanic samt adskillige andre storfilm i det nye format. Ialt lyder satsningen på mere end 200 timers tv i 16:9 formatet i løbet af året.

Udover storfilmene, som ventes at holde deres indtog i slutningen af marts og starten af april, viser TV4 også en række serier.

Mikael Hernström, planlægningschef i TV4, siger, at teknikken er under udvikling og mange seere sidder allerede derhjemme og ser film i DVD-kvalitet.

Som Sveriges største tv-kanal finder han det derfor naturligt, at TV4 går forrest i udviklingen. Satsningen i 16:9 formatet er første skridt på vejen.

TV4 lover samtidig at fortsætte med udviklingen, så seerene kan se kanalens programmer i DVD-kvalitet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs