MediaWatch

2000 et værre virusår end 2001

"I Love You" og andre vira kostede i 2000 virksomhederne omkring 144 milliarder kroner et tal der i 2001 blev reduceret til 111 milliarder kroner. Det skriver Computer Economics.

Den beløbsmæssige nedgang sker trods det at vedholdende vira og orme blev på Internettet i lang tid - eksempelvis "Code Red, der alene kostede 22 milliarder kroner at rydde op efter.

Baggrunden er at mange virksomheder, efter virus-året 2000, valgte at installerede virusbeskyttelsesprogrammer for første gang.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Distributionsselskaber smeltede sammen til én storspiller, Danske Medier klagede til EU over dr.dk, mens TV 2 satte ord på sin Youtube-strategi og flere producenters regnskaber blev lagt frem. Få overblikket over ugens gang i Mediedanmark.

Indslag med Christiane Vejlø: Heartbeats og vejen til overskud

Podcast: Kultur- og podcastmediet Heartbeats tror ikke på brugerbetaling for det digitale medie, der i stedet bygger på sponsorater og reklameproduktion. Men er det overhovedet gangbart? Christiane Vejlø går tæt på en af pionererne på podcastmarkedet i ugens Indslag, hvor Heartbeats stifter og direktør, Le Gammeltoft, er i studiet.

Seneste nyt

Se flere jobs