MediaWatch

Privat TV 2 må skære ned

Det siger TV-direktør Johan Boserup fra Mediebureauet OMD, og kollegaen fra Carat Danmark er enig.

- Hvis TV 2 skal hive den tabte licens ind i øget reklameindtægter, skal de ud og hente en halv milliard kroner på et marked, som i alt er på to milliarder kroner. Det er ikke realistisk, vurderer kontaktchef Jan Møller, Carat, overfor Politiken.

Derfor vil TV 2 udelukkende satse på det, som der er seere i, vurderer Jan Møller. Det vil sætte børneprogrammerne under pres, eller også vil TV 2's regioner blive truet. Der vil generelt blive skruet ned for kvaliteten og ikke mindst egenproduktionerne.

- Nyheder er også meget dyre at lave, så selv om jeg ikke tror, det vil gå som på TV3, hvor alle former for nyhedsudsendelser blev droppet, vil de givetvis blive lavet i en anden og mere billig form, siger Jan Møller.

I sidste ende kan det betyde, at de danske seere vælger TV 2 fra, mener både Jan Møller og Johan Boserup fra OMD.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere