MediaWatch

ZTV fik god start i Norge

Efter en del forvirring om de præcise tal har Norsk Gallup slået endeligt fast, at ZTV i de første to dage opnåede en gennemsnitlig markedsandel på 1,15 procent, mens Metropol i gennemsnit havde 0,45 procent, skriver Kampanje.

På årets første dag var ZTV's markedsandel 1,3 procent, mens tallet faldt til 1 procent på andendagen. Metropol gik fra 0,5 procent til 0,4 procent i det samme tidsrum.

I aldergruppen 20 til 29 år havde ZTV begge dage en andel på 2,4 procent, mens Metropol havde 1,7 og 1,2 procent.

De to kanaler definerer deres målgrupper forskelligt, hvilket også gælder for sendetid samt distributionen.

Mere fra MediaWatch

Top 20: To premierer strøg til tops

En sæsonpremiere på DR1 og en programpremiere på TV 2 trak flest seere til flow-tv i sidste uge, mens DR's seneste søndagsdrama havde det sværere.

Seneste nyt

Se flere jobs