MediaWatch

Visionik på vej op igen

Visionik blev grundlagt i 1983, men fik det store løft fremad i 1996 gennem en ordre fra Tele Danmark Kabel TV om udviklingen af interaktive tv-løsninger til telekoncernens selectorbokse. Det skriver ErhvervsBladet.

Ifølge Jørgen Lembke fik virksomheden dengang en kunde, som var meget fremtidsrettet, og på den måde fik man mulighed for at oparbejde en viden, der siden er blevet udnyttet.

Visionik blev i 1999 købt op af det amerikanske firma Agency.com, der besluttede at lukke i Danmark og nedlagde Visionik i 2001.

Jørgen Lembke og medarbejderne købte resterne og fortsætter virksomheden under navnet Visionik Interactive TV.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen undersøger mulig coronasnyd i egne rækker, lovforslag om ændring i ophavsretten debatteres og der er landet et væld af rapporter om mediers vilkår. Få overblik over ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark her.

Seneste nyt

Se flere jobs