MediaWatch

Internetbrug rammer ikke tv

Den amerikanske undersøgelse, foretaget af University of California, viser også, at 23 procent af adspurgte forældre mener, at deres børn ser mindre tv, efter familien har fået internetadgang.

CIA/Outrider har undersøgt, om nogle af de samme tendenser gør sig gældende i en dansk sammenhæng. Det er ikke tilfældet.

Over de sidste seks år ser tv-forbruget rimelig konstant ud, konkluderer CIA, der har set på målgruppen mænd i alderen 15-30 i perioden 1. kvartal 1995 til 3. kvartal 2001.

Tallene kan dog godt dække over, at nogle brugere har et nedsat tv-forbrug på grund af øget internetbrug, mens andre modsat har øget forbruget.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs