MediaWatch

SBS er klar til fusion

Nordenlund, som har flere års erfaring med medierådgivning i såvel ind- som udland, mener ikke at antallet af aktører på det danske marked skaber basis for en sund indtjening, og foreslår derfor fusioner på området, skriver radionyt.com.

Problemet, som Nordenlund ser det, er bare at de aktører der er villige til at indgå i fusioner ikke accepteres af de gamle mediehuse.

Han fremhæver i den forbindelse SBS koncernen, som i halvandet år har været parat til at sælge helt op til 49 procent af sine aktiviteter i TvDanmark og The Voice. Foreløbigt uden succes.

Lars Nordenlund siger, at selvom medieaktørerne går ind for tanken om at være tilgængelige på så mange platforme som muligt, så tyder en del på, at de gamle mediehuse føler sig for gode til at sikre sig en andel i for eksempel TvDanmark.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs