MediaWatch

Disney og News Corp. samarbejder

Joint-venturet, der er døbt Movies.com, skal distribuere film via kabel og Internettet, og de to selskaber satser som nævnt på at sikre sig en betydelig andel af det voksende marked for video-on-demand, skriver Financial Times.

Lanceringen af Movie.com følger i kølvandet på sidste måneds fremkomst af det internetbaserede fællesprojekt, Moviefly, som Universal Studios, Warner Bros., MGM, Paramount samt Sony står bag.

Industrieksperter mener, at en integration mellem det digitale kabelsystem og Movies.com vil åbne op for en mulig fordel for den nye service, idet fællesprojektet Moviefly kun kan ses via en PC-skærm.

Disney og News Corp. forventer, at Movies.com er klar til brug i løbet af næste år og regner til den tid med, at 10 millioner amerikanske husstande vil have de nødvendige kabel- samt internetforbindelser, der skal til for at benytte den nye service.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs