MediaWatch

Nedgang i britiske tv-reklamer

En rapport fra Zenith Media lægger op til et fald på 0,8 procent i reklamebudgetterne i år. For mindre end to måneder siden forudsagde bureauet en stigning på 3,6 procent, skriver Financial Times.

Prognoserne er blevet nedjusteret efter offentliggørelsen af dårlige tal fra dagbladsbranchen og en nedgang i markedet for tv-reklamer.

Særligt den kommercielle station ITV vil blive hårdt ramt, forudser Zenith Media. Stationen kan se frem til en nedgang i reklameindtægterne på hele 8,9 procent.

En del af årsagen til den negative udvikling er, at amerikanske multinationale - i takt med nedgangen i US-økonomien - har skåret i deres globale reklamebudgetter.

Samtidig har mange IT- og teleselskaber, samt bilproducenter skåret i budgetterne.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs