MediaWatch

AT&T: Ny strategi for digital-tv

Oprindelig havde den amerikanske tele- og kabeloperatør en one-size-fits-all-strategi for det digitale fjernsyn. Men da kunderne har forskellige interesser, har AT&T besluttet at kunderne bedst kan serviceres med en bredere vifte af tjenester.

Selskabet har gennemført kundetest igennem seks måneder og konkluderer, at forbrugerne ikke er voldsomt interesserede i de mange sofistikerede muligheder, som de mest avancerede set top-bokse tilbyder, skriver Reuters.

- For mange af de tjenester, der virkelig interesserer folk, er det slet ikke nødvendigt at distribuere nye avancerede set top-bokse. Vi kan komme hurtigere ud ved at tilføje ny software, siger Tracy Baumgartner, talskvinde for AT&T.

Frem for one-size-strategien satser selskabet nu i stedet på at lancere tre service-niveauer i sin set top-strategi: Basal, udvidet og avanceret. Den basale tjeneste baseres på AT&Ts DCT-2000-boks, som understøtter digital-tv, interaktive program-guider og video-on-demand.

Til den udvidede tjeneste føjes software, der gør at boksen kan benyttes som video-optager. Den avancerede tjeneste betyder hurtigere processor, mere hukommelse, flere spil samt kabel-modem.

AT&T har ikke kommenteret, hvorvidt den nye strategi vil påvirke selskabets aftale med Microsoft om at benytte software-gigantens avancerede interaktive tv-software i 7,5 millioner ud af 10 millioner planlagte set top-bokse.

Reuters citerer dog New York Times for, at AT&T er ved at undersøge, om selskabet stadig er forpligtet til at benytte Microsofts produkter i de basale og udvidede set top-bokse.

Microsoft har været forsinket med leverancerne til AT&T digitale set top-bokse, hvilket - sammen med de tilbagemeldinger, AT&T har fået fra forbrugerne - har fået AT&T til at genoverveje sin strategi på området.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs