MediaWatch

Vivendi: Vi er tæt på målet!

Ifølge selskabets bestyrelsesformand, Jean-Marie Messier, er man efter opkøbet af den amerikanske publishingvirksomhed, Houghton Mifflin, "meget tæt" på at nå de fastsatte strategiske mål. Vivendi Universal sikrede sig sit seneste opkøb formedelst 2,2 milliarder dollar, skriver AFX.

Messier udtaler i et interview i forbindelse med handelen, at den strategiske målsætning regnes for opfyldt og at selskabet fra nu af, kan koncentrere sig fuldt ud om dets kerneaktiviteter.

Disse er som hidtil lagt an på de fem hovedområder musik, sport, uddannelse, film samt spil, hvor Vivendi Universals målsætning er at være verdensledende på hvert enkelt.

Vivendi Universal vil i særdeleshed fokusere på digitaliseringen af dets hovedforretningsområder således Messier, der endvidere mener, at det er nødvendigt at finde nye indgangsvinkler til potentielle kunder, samt benytte nye distributionskanaler i et øget omfang.

Der ventes ingen afskedigelser i kølvandet på den netop færdiggjorte handel, som vil blive finansieret via frasalg af visse af selskabets franske aktiviteter. I den forbindelse vil Vivendi Universal betinge sig, at medarbejderne i de berørte virksomheder ikke bliver afskediget.

Messier udtrykker endvidere i interviewet stor tilfredshed med selskabets internetportal, Vizzavi, og understreger, at der vil ske en videreudvikling af det kommercielle partnerskab med Yahoo.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs