En del af Watch Medier

MediaWatchonsdag1. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
01.06.2001kl. 11.39

Zapperes reklametræthed kan overvindes

MediaWatch

TV-director i CIA Denmark, Flemming Jensen, har i en analyse kigget nærmere på udviklingen, dens betydning for annoncørernes TV-kampagner og hvad det i sidste ende betyder for TV-stationerne.

Konklusionen er, at seernes zapperi kan overvindes, men at det i høj grad kommer an på hvordan den enkelte TV-station griber sagen an.

Analysen tager udgangspunkt i forholdet mellem reklamernes og programmernes seertal. Fokus er lagt på den såkaldte "prime-time", altså det tidsrum hvor der er flest seere, og følgelig der hvor de primære satsninger fra TV-stationernes side finder sted.

For at skabe et fair sammenligningsgrundlag er det den samme målgruppe, de 15 til 30 årige, den generation som er opflasket med reklamer i TV, der måles på.

Analysen omfatter stationerne TV2, TV3 samt Tv Danmark2.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Uffe Weng/dr
Digital

Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex

Fremover kan man søge på bl.a. kategorier på indekset, der viser antallet af afspilninger og downloads af et udsnit af danske podcasts.
  • Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+
  • 24syv-direktør sår tvivl om måling efter nyt år med lave lyttertal

For abonnenter

Foto: Colourbox
Digital

Podimo indgår partnerskab om distribution med Oister

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

VG udvikler transskriberingsværktøj

For abonnenter

Foto: PR / Geelmuyden Kiese
Navne

Geelmuyden Kiese finder ny skandinavisk chef for public affairs

Schibsted er en norsk koncern, som bl.a. står bag medier såsom VG og Aftenposten. | Photo: Schibsted/pr
Digital

Schibsted lukker sammenligningsportal uden for Skandinavien

For abonnenter

Gitte Rabøl og Marion Hannerup fortæller om, hvordan de første to år af deres arbejde med mediebranchens kønsbalance i nordisk perspektiv har vist, at Danmark står bagerst i forhold til de andre lande. | Foto: Melissa Kühn Hjerrild
Fokus

Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling

For abonnenter

Seneste nyt

  • Podimo indgår partnerskab om distribution med Oister – 16.29
  • VG udvikler transskriberingsværktøj – 15.30
  • Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex – 14.45
  • Geelmuyden Kiese finder ny skandinavisk chef for public affairs – 14.16
  • Schibsted lukker sammenligningsportal uden for Skandinavien – 13.17
  • Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling – 12.25
  • Politiker har separat telefon til Tiktok: Frygter datahøst – 11.45
  • Podimo ansætter produktdirektør og vækstchef fra techtop – 11.15
  • Postnords danske forretning giver stort underskud i 2022 – 10.46
  • Russisk domstol idømmer kritisk journalist otte års fængsel – 10.25
  • Aller Media hyrer ny direktør – 09.50
  • Streamingtjeneste dømt for brud på ophavsretten for streaming af fodbold – 09.33
  • JP/Politikens klimaambitioner er uberørte af sløjere økonomi – 08.25
  • Center for Cybersikkerhed hæver trusselsniveauet – 08.08
  • Hjemløseavisen Hus Forbi hæver prisen – 07.45
Flere nyheder

Job

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

Se flere jobs

Watch Job

  • Erfaren IT Supporter

  • Head of Business Development

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Regnskabs-/økonomichef

Se flere jobs

Job

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge