MediaWatch

Vodafone sponserer Ferrari

Sponsoraftalen mellem Vodafone og Ferrari-holdet kommer til at løbe i tre år og starter i forbindelse med verdensmesterskabet i 2002. Vodafone vil ikke oplyse nærmere om aftalens værdi, skriver Reuters.

Vodafones Chief Executive Chris Gent udtaler i forbindelse med sponsoraftalen, at den skal bidrage til at Vodafone-mærket bliver opfattet som verdens førende mobilselskab. Formula One bliver ved hvert løb fulgt af 360 TV-seere verden over.

Michael Schumacher forlængede denne uge sin kontrakt med Ferrari til udløbet af 2004. Schumachers verdensmesterskabstitel 2000 gjorde ham til Ferrari's første titelindehaver med 21 år i træk.

Den britiske mobiltelefongigant indgik forrige år en tilsvarende sponsoraftale med det engelske forboldhold Manchester United til en værdi af 30 millioner pund over fire år. Vodafone's logo bliver i forbindelse med den nyindgåede aftale med Ferrari eksponeret en række steder på de røde Ferrari biler samt på kørernes overalls og hjelme.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs