MediaWatch

Vodafone sponserer Ferrari

Sponsoraftalen mellem Vodafone og Ferrari-holdet kommer til at løbe i tre år og starter i forbindelse med verdensmesterskabet i 2002. Vodafone vil ikke oplyse nærmere om aftalens værdi, skriver Reuters.

Vodafones Chief Executive Chris Gent udtaler i forbindelse med sponsoraftalen, at den skal bidrage til at Vodafone-mærket bliver opfattet som verdens førende mobilselskab. Formula One bliver ved hvert løb fulgt af 360 TV-seere verden over.

Michael Schumacher forlængede denne uge sin kontrakt med Ferrari til udløbet af 2004. Schumachers verdensmesterskabstitel 2000 gjorde ham til Ferrari's første titelindehaver med 21 år i træk.

Den britiske mobiltelefongigant indgik forrige år en tilsvarende sponsoraftale med det engelske forboldhold Manchester United til en værdi af 30 millioner pund over fire år. Vodafone's logo bliver i forbindelse med den nyindgåede aftale med Ferrari eksponeret en række steder på de røde Ferrari biler samt på kørernes overalls og hjelme.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs