MediaWatch

TDC: Logo-lighed rent tilfældig

TDC er ikke faldet over Cybersexvr.com i forbindelse med en inspirations-surf på Internettets lumre skyggeside. Det amerikanske site har ellers et logo, der ligner TDC-logoet i bemærkelsesværdig grad.

Men ligheden er rent tilfældig, siger direktør i TDC Privat Mads Middelboe.

- Ligheden mellem de to logo'er er dog et udtryk for, at det i en stadig mere transparent verden - hvor Internettet giver umiddelbar adgang til en mængde globale ressourcer - kan være svært at sikre sit brand og logo mod tilfældigheder, siger Mads Middelboe.

TDC er meget glad for sit nye logo, hvor teleselskabet har fået hjælp af design- og branding-selskabet Elevendanes, forsikrer Mads Middelboe.

- Det eneste svar på den udfordring, som logo-ligheden mellem TDC og Cybersexvr.com er et godt eksempel på, er at sikre, at TDC har det stærkeste varemærke, slutter TDC-direktøren. Det skulle være en overkommelig opgave, "konkurrenten" taget i betragtning.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs