MediaWatch

Seer-rekord for Melodi GP

Med 2.667.000 seere slog Grand Prix'et den hidtidige seer-rekord "Olsens-Bandens sidste bedrifter", der blev vist 1. januar 1995 på TV2, med 10.000 seere. Melodi Grand Prix peakede med 2.819.000 seere, da de danske deltagere, Rollo & King, gik på scenen og sang deres &'>8220;Never Ever Let You Go".

Programmet opnåede en seerandel på 95 procent, hvilket betyder, at 95 procent af de personer, der havde tændt for deres tv lørdag aften, så programmet, skriver mediabureauet OMD i sit nyhedsbrev.

"I en tid, hvor enkeltstående programmer generelt har sværere og sværere ved at tiltrække sig de store seermasser, er det imponerende, at det lykkedes DR1 at slå den hidtidige seerrekord fra 1995", skriver OMD videre.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs