MediaWatch

Sony satser på onlinespil

Samarbejdet med RealNetworks som laver streaming media samt webdesign og udviklingssoftware fremstilleren Macromedia, skal sikre Sonys tiltag for at få fodfæste på lukrative marked for onlinebaserede spil, skriver Financial Times.

Den nye alliance kommer i kølvandet på gårsdagens udmelding om en ikke-eksklusiv aftale med AOL- Time Warner, der fremover giver Playstation2 brugerne mulighed for at benytte gigantens chat-funktioner, mens de spiller spil.

Kazuo Hirai, præsident for Sony Computer Entertainment, som er den enhed der laver Playstation2 konsollen siger, at de indgåede handler sikrer brugerne adgang til multimedieindhold via Internettet herunder i særdeleshed streaming video. Han siger endvidere, at online spilmarkedet regnes for en vigtig brik i selskabets strategi for fremtiden.

En mulig priskrig kan være under opsejling, idet Sony ikke udelukker, det vil sænke prisen, for at følge de ændringer der sker i markedet. Dette kan få betydning for Microsoft og Nintendo, der begge gør klar til at lancere deres spilkonsoller Xbox og GameCube.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs