MediaWatch

Sony satser på onlinespil

Samarbejdet med RealNetworks som laver streaming media samt webdesign og udviklingssoftware fremstilleren Macromedia, skal sikre Sonys tiltag for at få fodfæste på lukrative marked for onlinebaserede spil, skriver Financial Times.

Den nye alliance kommer i kølvandet på gårsdagens udmelding om en ikke-eksklusiv aftale med AOL- Time Warner, der fremover giver Playstation2 brugerne mulighed for at benytte gigantens chat-funktioner, mens de spiller spil.

Kazuo Hirai, præsident for Sony Computer Entertainment, som er den enhed der laver Playstation2 konsollen siger, at de indgåede handler sikrer brugerne adgang til multimedieindhold via Internettet herunder i særdeleshed streaming video. Han siger endvidere, at online spilmarkedet regnes for en vigtig brik i selskabets strategi for fremtiden.

En mulig priskrig kan være under opsejling, idet Sony ikke udelukker, det vil sænke prisen, for at følge de ændringer der sker i markedet. Dette kan få betydning for Microsoft og Nintendo, der begge gør klar til at lancere deres spilkonsoller Xbox og GameCube.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs