MediaWatch

Discovery lancerer interaktivt tv i UK

Discovery ventes at udbygge tjenesterne til at omfatte kanaler i Skandinavien, Sydafrika, Australien og Italien indenfor en kort tidshorisont. De interaktive tjenester lanceres på Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Home & Leisure og Discovery Health.

Interaktiviteten består i, at brugeren kan reducere skærmstørrelsen, hvorefter en række funktionaliteter træder frem - f.eks. er det muligt at finde fakta om det gældende program og en quiz. Det forventes at kabel-tv-systemer teknisk vil kunne tilbyde dekoder-ejere disse funktionaliteter ved årsskiftet.

Discovery forventer at kunne fremlægge en forretningsmodel baseret på annonceindtægter - brugere skal kunne 'klikke' sig ind på en annoncørs budskab. Dog står det nuværende britiske regelsæt i vejen, da en bruger skal 'klikke' mindst tre gange for nå frem til annoncørens budskab.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs