MediaWatch

Discovery lancerer interaktivt tv i UK

Discovery ventes at udbygge tjenesterne til at omfatte kanaler i Skandinavien, Sydafrika, Australien og Italien indenfor en kort tidshorisont. De interaktive tjenester lanceres på Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Home & Leisure og Discovery Health.

Interaktiviteten består i, at brugeren kan reducere skærmstørrelsen, hvorefter en række funktionaliteter træder frem - f.eks. er det muligt at finde fakta om det gældende program og en quiz. Det forventes at kabel-tv-systemer teknisk vil kunne tilbyde dekoder-ejere disse funktionaliteter ved årsskiftet.

Discovery forventer at kunne fremlægge en forretningsmodel baseret på annonceindtægter - brugere skal kunne 'klikke' sig ind på en annoncørs budskab. Dog står det nuværende britiske regelsæt i vejen, da en bruger skal 'klikke' mindst tre gange for nå frem til annoncørens budskab.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Et forlag med faldende flyvehøjde, en pris på åbning af DR’s kæmpearkiv, en omfattende fyringsrunde og en radiodirektør, der må se i øjnene at vigtig målsætning bliver svær at nå. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs