MediaWatch

Norsk netradio i offensiv

Nu lancerer P4 fire nye radiokanaler på internettet. Den ene kanal hedder P4 Norsk og er et initiativ for at styrke norsk musik. Desuden lanceres P4 Hits, P4 Ballader og P4 Oldies. Fælles for alle kanaler er, at de sender P4-nyheder og ellers kun musik, afbrudt af reklamer.

P4s ordinære programflade er Norges mest populære internetradio med 62.000 ugentlige lyttere. Den offensive satsning sker for at sikre, at P4 fortsætter i front som internet-radioaktør, oplyser informationsdirektøren hos P4, Ole Tom Nomeland.

Han tilføjer, at mange ønsker sig musiktunge alternativer, når de arbejder ved PC'en. Det kan P4 ikke tilbyde på "moderkanalen". Nomeland oplyser, at P4 udnytter sin allerede eksisterende musikbase, og "samsender" P4-nyheder og reklame.

Projektet kører med få omkostninger og hviler i sig selv. Markedet er foreløbig beskedent, men hvis væksten fortsætter, kan det blive aktuelt at sælge særlige reklamer til nichekanalerne. P4 lancerer samtidig en internetradio, som vil gøre betjening mere brugervenlig.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs