MediaWatch

Norsk netradio i offensiv

Nu lancerer P4 fire nye radiokanaler på internettet. Den ene kanal hedder P4 Norsk og er et initiativ for at styrke norsk musik. Desuden lanceres P4 Hits, P4 Ballader og P4 Oldies. Fælles for alle kanaler er, at de sender P4-nyheder og ellers kun musik, afbrudt af reklamer.

P4s ordinære programflade er Norges mest populære internetradio med 62.000 ugentlige lyttere. Den offensive satsning sker for at sikre, at P4 fortsætter i front som internet-radioaktør, oplyser informationsdirektøren hos P4, Ole Tom Nomeland.

Han tilføjer, at mange ønsker sig musiktunge alternativer, når de arbejder ved PC'en. Det kan P4 ikke tilbyde på "moderkanalen". Nomeland oplyser, at P4 udnytter sin allerede eksisterende musikbase, og "samsender" P4-nyheder og reklame.

Projektet kører med få omkostninger og hviler i sig selv. Markedet er foreløbig beskedent, men hvis væksten fortsætter, kan det blive aktuelt at sælge særlige reklamer til nichekanalerne. P4 lancerer samtidig en internetradio, som vil gøre betjening mere brugervenlig.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs