MediaWatch

IMD: Danmark skal åbne sig

Det fremgår af IMD's årlige World Competivenes Yearbook, der har undersøgt 49 førende økonomiers konkurrenceevne. Rapporten bygger i høj grad på besvarelser af spørgeskemaer fra ledere i dansk erhvervsliv, og de ser meget pessimistisk på Danmarks evne til at tilpasse sig globaliseringen.

I en kommentar til undersøgelsen siger Tor Nørretranders, formand for Kompetencerådet, til Berlingske Tidende, at Danmarks største problem er vores åndelige protektionisme:

- Opgørelsen fra IMD illustrerer, at det netop er den lukkethed, der blokerer for, at vi kan samarbejde, bytte viden og koble os på de netværk, som vil være altafgørende for den økonomiske vækst i fremtiden

Danmark ligger i undersøgelsen på en 15. plads, og det er tydeligt, at de lande, der har en bedre konkurrenceevne, også klarer sig bedre på de punkter, hvor de danske erhvervsledere giver udtryk for bekymring, skriver avisen

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs