MediaWatch

P3 taber terræn til de kommercielle

De nyeste tal fra første kvartal 2001 viser, at P3 nu ligger med 20,6 procent af den samlede lyttetid. P2musik/DR Klassisk går tilbage fra en andel sidste år på 3,7 procent til 3,0 procent, mens P1 klarer sig pænt med en andel på 6,2 procent af den samlede lytning i Danmark, skriver radionyt.com.

P4 og dermed DRs regionalradioer kan notere en pæn fremgang. Med en andel på 34,8 procent er det radiokanalen, som danskerne bruger langt mest tid på. Men samlet set mister DR lyttere.

De kommercielle stationer fortsætter til gengæld deres fremdrift. Samlet set bruger danskerne 31.9 procent af deres lyttetid på de kommercielle stationer. Resten af lytningen sker på græsrodskanaler og udenlandsk radio.

Det er som sædvanlig Voice Gruppen, der består af Voice stationer i København, Århus og Odense samt Pop FM i København og Odense, der dominerer den private sektor. Disse stationer har tilsammen 7,3 procent af al radiolytning i Danmark, hvilket er en fremgang i forhold til fjerde kvartal.

Den landsdækkende Radio 2 og lokale Radio Uptown, der drives af Clear Channel, klarer sig også ganske pænt. Både Radio 2 og Uptown går frem, og tilsammen har de nu en share på 3,5 procent mod hhv. 2,9 procent for et år siden og 3,4 procent i sidste kvartal.

Mere fra MediaWatch

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs