MediaWatch

BBDO vinder e-reklame konkurrence

Under sloganet "e-markedsføring der virker" blev samtlige danske reklamebureauer inviteret til at udarbejde en hvervekampagne på Internettet til fordel for Amnesty International. 15 bureauer indsendte forslag, hvoraf tre bureauer: Magnetix, Grey og BBDO blev udvalgt til at afprøve deres kampagner i praksis.

De tre bureauer fik hver stillet for 500.000 kroner bannerreklamer til rådighed på SOL og DoubleClick i 14 dage, hvor kampagnerne blev målt og evalueret på såvel klik- og konversionsrate, som bløde værdier.

BBDO's vinderkampagne beskrives af juryen som nytænkende, modig, provokerende og et godt eksempel på ren, enkel og ukompliceret kommunikation. Kampagnen adskilte sig specielt fra konkurrenterne ved en sjældent set høj klikrate. Vinderne blev kåret ved et seminar på webbureauet Araneum med deltagere fra et bredt spektrum af den danske internetbranche.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs