Under sloganet "e-markedsføring der virker" blev samtlige danske reklamebureauer inviteret til at udarbejde en hvervekampagne på Internettet til fordel for Amnesty International. 15 bureauer indsendte forslag, hvoraf tre bureauer: Magnetix, Grey og BBDO blev udvalgt til at afprøve deres kampagner i praksis.
De tre bureauer fik hver stillet for 500.000 kroner bannerreklamer til rådighed på SOL og DoubleClick i 14 dage, hvor kampagnerne blev målt og evalueret på såvel klik- og konversionsrate, som bløde værdier.
BBDO's vinderkampagne beskrives af juryen som nytænkende, modig, provokerende og et godt eksempel på ren, enkel og ukompliceret kommunikation. Kampagnen adskilte sig specielt fra konkurrenterne ved en sjældent set høj klikrate. Vinderne blev kåret ved et seminar på webbureauet Araneum med deltagere fra et bredt spektrum af den danske internetbranche.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.