MediaWatch

Bil-surf bliver mere populært

Der er tale om en fordobling på det såkaldte digital media reach - dvs. universet af internet-brugere sat i forhold det totale antal af hjemmebrugere - på bil-siderne på de største europæiske internetmarkeder, viser en ny undersøgelse fra Jupiter MMXI.

I Storbritannien steg tallet fra 6,9 procent til 12,6 fra april 2000 til marts 2001, i Frankrig fra 3,8 til 10,3 procent og i Tyskland fra 6,8 til 15,3 procent. I Norge havde bil-siderne en digital media reach på 16 procent, mens Danmark ligger nederst i statistikken med en procentdel lidt under 10.

Flere end 70 procent af surferne på de auto-relaterede sites var i marts 2001 mænd i alderen 25-34 år.

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs