MediaWatch

SheVita og WhyCare sammenlægges

Magasinet, der fremover vil blive markedsført under navnet SheVita, får fra starten af et potentielt brugergrundlag på flere end 100,000 månedlige brugere, og vil indeholde redaktionelt stof fra de nuværende to magasiner. Malene Brandt, som i dag er direktør for WhyCare, bliver ny direktør.

Ifølge Peter Kragh Halling, bestyrelsesformand i SheVita, giver sammenlægningen af de to magasiner mulighed for en styrkelse af den nuværende position på markedet, og samtidig ser han potentiale for en udvidelse af de nuværende aktiviteter. Såvel printudgivelse som TV-programmer nævnes i den forbindelse som mulige nye områder.

SheVitas ledelse regner med at sammenlægningen samtidig vil skabe mere plads til annoncørerne, der forventes at få en mere direkte adgang til det kvindelige segment på Internettet.

En endelig godkendelse af aftalen ventes gennemført senest 1. juni.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs