Det mener de europæiske handelskamres organisation, Eurochambres, og direct marketing-organisationen FEDMA, der sammen med amerikanske Better Business Bureau har sat sig til bordet for at diskutere e-handel. Det skriver Vision.
Retningslinierne skal være frivillige, mener organisationerne, og samarbejdet skal forhåbentlig føre frem til rammer for løsning af tvister.
De e-handels-selskaber, der følger retningslinierne, skal have mulighed for at annoncere det på sin hjemmeside i form af et logo, som forbrugerne gradvist skal blive trygge ved at genkende.
Retningslinierne skal være klar i begyndelsen af 2002, men først skal emner som annoncering, kundeservice og diskretion diskuteres.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.