MediaWatch

AC Nielsen uddeler pris

Ifølge AC Nielsen har prisen til formål, at sætte fokus på den virksomhed, hvis produkt har taget sig bedst ud på butikshylderne. Og da kåringen sker i kraft af en kvalitativ analyse, skulle der således været grundlag for en bedømmelse alene på produktets opnåede resultater.

Administrerende direktør hos AC Nielsen AIM, Jens Wittrup Willumsen forklarer, at prisuddelingen skal være med til at understrege de ændringer, som dansk detailhandel vil gennemgå i de kommende år.

- Brancheglidninger, ændret kundeadfærd og nye indkøbsmuligheder vil beløbe sig til tocifrede milliardbeløb, således Willumsen Han mener endvidere, at detailhandlen i stadigt stigende grad vil benytte sig af kvalitative og kvantitative analyser til måling af områder som for eksempel kundeadfærd.

Seminaret ventes at få deltagelse af en række af Europas førende detail- og marketingseksperterm, og henvender sig først og fremmest til leverandører til detailhandlen.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs