MediaWatch

Yahoo, Sony og Vivendi samarbejder

Aftalen betyder, at Yahoo nu får adgang til media content, et område portalen hidtil har manglet og følgelig er blevet udsat for kritisk af. Chief Operating Officer, COO, og præsident for Yahoo, Jeff Mallet, udtrykker begejstring over aftalen, som betyder at portalens 100 millioner registrerede brugere nu får adgang til førsteklasses underholdning, skriver Financial Times.

Vivendi Universal får også fordele ud af aftalen, idet samarbejdet med Yahoo giver selskabet en hårdt tiltrængt distributionsplatform for dets underholdningsindhold i USA. Ifølge planen skal Yahoo fra sommeren af promovere Sony og Vivendi's abonnementsbaserede musikservice Duet.

Tidligere på ugen indgik den tyske mediegruppe Bertelsmann, britiske EMI samt amerikanske AOL/ Time Warner deres musik joint-venture døbt MusicNet. Venturet vil blive bakket op af Real Networks teknologiske services.

Samarbejdet mellem Yahoo og de to musik- og mediegiganter blev modtaget positivt på finansmarkedet, der kvitterede ved at sende Yahoo-aktien knap 25 procent op.

Mere fra MediaWatch

Chefredaktør forlader Gaffa

I oktober stoppede mediets direktør, og nu skal bestyrelsen også finde en ny chefredaktør, da den nuværende fratræder, når kalenderen viser 2023.

Mads Brandstrup: Nej tak til Media Freedom Act

Mediepolitikken er for forskellig på tværs af de europæiske lande til, at en fælles lovgivning giver mening, skriver direktør i Danske Medier i et indlæg, der er en kommentar til EU-kommissionens danske chef.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs