MediaWatch

SAP og Yahoo indgår alliance

Ideen om en alliance er opstået som en direkte udløber af SAP's ønske om en tilbagevenden som internetselskab, og Yahoo's fortsatte jagt på nye former for indtægtskilder. Den globale nedgang på annoncemarkedet har således lagt pres på portalen for at finde nye måder at tjene penge på, skriver Financial Times.

Planen er, at SAP vil skabe et amerikansk datterselskab, benævnt SAP Portals, hvis forretningsgrundlag vil være at tilbyde services inden for opbygningen af websites. Yahoo skal i den forbindelse levere content, som SAP så kan integrere i sine forretningsprodukter. Contentet vil blandt andet bestå af nyheder og aktieoplysninger.

Ifølge alliancen skal SAP ikke investere i Yahoo.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs