MediaWatch

Pladeselskaber bag Napster-rival

Den nye tjeneste, der kommer til at hedde MusicNet, lanceres i samarbejde med RealNetworks. Hvert af pladeselskaberne vil have en minoritetsandel i MusicNet, og selskaberne siger, at de vil stille internet-platformen til rådighed for firmaer, der ønsker at sælge musik-abonnementer via nettet. Det skriver BBC.

De oprindelige partnere i projektet er AOL og RealNetworks, og de to selskaber vil i første omgang få rettighederne til at sælge abonnementer. Med tiden kan selskaber som Napster dog også komme i betragtning, siger selskaberne bag den nye musiktjeneste.

Mere fra MediaWatch

En ny medieaftale kan være på trapperne

Medieordførerne fra stort set alle partier i Folketinget er kaldt til møde uden bagkant onsdag eftermiddag. Med udsigt til sommerferie om få uger spidser de månedlange forhandlinger om en ny medieaftale til. Flere forventer, en aftale kan lande de kommende dage. Men der er stadig uenighed om afgørende spørgsmål, erfarer MediaWatch.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs