MediaWatch

Fodbold trak TvDanmark op

Set over hele onsdagen kunne de to TvDanmark-kanaler notere sig for en samlet kommerciel share på 38,9 procent i målgruppen 19-50. Det gik især ud over TV3 og 3+, der havde en samlet share på 17,2 procent. Trods fodboldkamp på søsterkanalen klarede Big Brother på TvDanmark 2 sig godt med et seertal på 239.000.

TvDanmarks adm. direktør, Jesper Sehested Lund, mener ikke, at det er nogen overdrivelse at tale om foråret 2001 som TvDanmarks absolutte gennembrud:

- TvDanmark kanalerne har i øjeblikket nogle af de mest populære programmer på danske tv overhovedet: Big Brother og fodboldlandsholdets afgørende udebanekampe i VM-kvalifikationen.

Mere fra MediaWatch

DR udpeger direktør for nyoprettet område

Flere måneder efter, DR løftede sløret til det nye store ben i organisationen "Bruger, Marked og Publicering", har man fundet områdets nye direktør. Han får ansvaret for at sikre, DR kan indfri sine public service-forpligtelser i et mediemarked i rivende udvikling.

Seneste nyt

Se flere jobs