MediaWatch

ACNielsen: Jobsites truer dagbladene

Danske virksomheder bruger nu over tre milliarder kroner om året på rekruttering af nye medarbejdere. En stadig større del af de penge vil på sigt komme internettets jobformidlingsvirksomheder til gode.

Men også virksomhedernes egne hjemmesider kommer til at spille en stadig større rolle inden for jobformidling, viser en ny undersøgelse fra ACNielsen AIM.

Undersøgelsen, "Det Danske Jobmarked - om danskernes præferencer og adfærd i forbindelse med jobsøgning", viser også, at en stadig større del af de jobsøgende danskere lægger vægt på de mere bløde værdier, når en fremtidig arbejdsplads skal vælges.

ACNielsen AIM har bl.a. undersøgt, hvilke kriterier danskerne vælger job ud fra, hvor de helst vil ansættes og hvilke informationskilder, de bruger. Underdirektør Irene Iversen, ACNielsen AIM, fremhæver, at stadig flere virksomheder inden for de kommende år vil få rekrutteringsproblemer, fordi de mindre generationer i de kommende 10 år vil indebære, at der mangler 180.000 i alderen 20-39 år.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs