MediaWatch

T-Online vil være mediehus

I dag stammer det meste af T-Onlines omsætning fra levering af Internet til abonnenter - et forretningsområde med lille profitmargin. Analytikere har derfor efterlyst en forbedring af indhold og e-commerce tilbud på T-Onlines website, som vil kunne bidrage til selskabets omsætning og øge profitmargin, skriver Reuters.

Ifølge administrerende direktør Thomas Holtrop fra T-Online vil 30 procent af den samlede omsætning i år 2004 stamme fra webbaserede tjenester og annonceindtægter, mod 14 procent forrige år. T-Onlines nye fokus på webtjenester kommer i en tid, hvor det europæiske reklameforbrug er for nedadgående og konkurrencen blandt Internet Service Providers er stærkt stigende.

Ifølge analytikerne vil nedgangen i annoncemarkedet fremskynde den igangværende konsolidering af Internet-sektoren, hvor kun de største vil overleve på længere sigt, og den menes blandt andet at blive ISP'erne.

Tyske T-Onlines nærmest konkurrent i Europa på ISP-markedet er italienske Tiscali, som har proklameret, at det vil gøre hvad end det kræver at blive Europas nummer et.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs