MediaWatch

Samme målgruppe følger Big Brother

Nye tal fra Initiative Universal (IU) viser, at mens den såkaldte snitrating for TvDanmark 2 i prime time (klokken 20-21) er steget med omkring 150 procent, fra 3,2 til 8,1, er den såkaldte nettodækning slet ikke fulgt med.

Den er kun steget fra 53 procent til 60 procent. Det betyder på dansk, at selvom Big Brother har trukket mange nye seere, er der ikke tale om så mange, som de høje ratings skaber forventning om.

Til sammenligning generer TV3 samme nettodækning som TvDanmark 2, med snitratings der er omkring 40 procent lavere. - Der skal ikke herske tvivl om, at Big Brother er en stor succes, siger Jacob Holbech Rasmussen, tv-planner hos IU. Men tallene afslører, at det i høj grad er de samme personer, der følger med i serien, siger han.

SBS, TvDanmarks amerikanske moderselskab, har netop købt rettighederne til det ny reality program "Temptation Island", hvor kæreste- og ægtepar forsøges lokket til utroskab. IU er overbevist om, at TvDanmark kan udnytte det forspring, de har opnået med Big Brother, hvis tv-selskabet lancerer Temptation Island lige i kølvandet på den første serie af Big Brother.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs