MediaWatch

Førende sites taber trafik

Ifølge analyseselskabet, Alexa Research, har Internettets top 1000 sites, målt på trafik, tabt godt 10 procent af deres andel af sidehenvisninger inden for det seneste halve år. Nye tal viser således, at de største sites i januar stod for 48,3 procent af alle sidehenvisninger på Internettet, skriver SiliconValley.com.

Topsitene fortsætter med at trække milliarder af sidehenvsininger hver måned, men den overordnede andel af trafikken er ved at blive udhulet i takt med at stadigt flere brugerne bliver mere fortrolige med Internettet.

Ifølge en amerikansk data miner sker der det, at brugerne efterhånden som kendskabet udvides, begynder at søge mod andre sites i jagten på at få tilfredsstillet deres behov.

Undersøgelsen viser dog samtidig, at de store sites fortsætter med at tiltrække en betragtelig andel af det hastigt voksende internetforbrug.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs