MediaWatch

Dansk firma bag online-jukebox

Samtidig er det lykkedes for Amuseic, som det lille selskab hedder, at indgå aftaler med store pladeselskaber som EMI, Sony Music og BMG om at distribuere dansk og udenlandsk musik til spillemaskinerne. Aftalerne er kommet i stand på et tidspunkt, hvor der er fokus på den digitale distribution af musik på Internettet. Det skriver Internetavisen Jyllands-Posten.

- Nu skal vi teste boksene i fire måneder, men vi tror på permanente aftaler med pladeselskaberne, siger Carsten Eriksson fra Amuseic. I første omgang satser selskabet på det lukkede marked - cafeer, fitnesscentre, kantiner og senere hotelbarer og selskabslokaler. Men senere håber Amuseic på at få aftaler med pladeselskaberne, så musikken også kan distribueres til det private marked.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs