MediaWatch

Singler ser mere fjernsyn

Flere og flere annoncører har nu fået øjnene op for, at en stadigt voksende gruppe af singler med stort privatforbrug og større fokus på forlystelser er vundet frem inden for det seneste tiår. Det høje forbrug, der også dækker brugen af forskellige medier såsom TV og Internettet, bør på mange måder gøre denne gruppe mere modtagelig overfor udbuddet af annoncer med mere.

TV skiller sig dog trods dette alligevel ud, idet mediet fortsat er at betragte som et broadcast medie, der har en bred dækning. Dette bevirker, at reklamebureauerne når de forsøger at ramme en bestemt målgruppe samtidig må se budskabet udsendt til et stort antal af "irrelevante" personer. Dette spild vil kunne elimineres i fremtiden.

Fremkomsten af digitalt og interaktivt TV i Danmark ventes således fremover at gøre det betydeligt nemmere for annoncørerne at nå specifikke målgrupper og derved undgå det spild, som i dag opstår ved brugen af TV'et som annoncemedie.

En analyse foretaget af OMD, på baggrund af Gallup TV-Meter, ser nærmere på sagen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs