MediaWatch

Ny online B2B markedsplads

De fire selskaber vil i fællesskab etablere et nyt selskab, som skal udvikle og drive en elektronisk infrastruktur og markedsplads for business to business handel via Internettet, skriver AFX. Samarbejdspartnerne har allerede underskrevet en anpartshaveroverenskomst, og udviklet en forretningsplan for markedspladsen.

Formålet med den nye B2B tjeneste er at reducere indkøbsomkostningerne for de offentlige institutioner og private virksomheder, som er kunder hos samarbejdspartnerne. Ingen af virksomhederne vil oplyse om projektets finansielle detaljer, men markedspladsens kommercielle lancering forventes at finde sted i årets andet kvartal.

Management konsulentfirmaet Accenture er det tidligere Andersen Consulting og ErgoGroup er det tidligere Posten SDS.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs