MediaWatch

Målrettet reklame på Internettet

I løbet af få år er klikraten på bannerreklamer faldet til det halve. For at rette op på nedgangen er behovet for mere målrettede reklamekampagner blevet tydeligere. For mediebureauer gælder det om at planlægge mere ud fra en kvalitativ anskuelse fremfor en kvantitativ.

De tekniske muligheder for at indsamle data via Internettet er i dag gode og det gælder derfor om at udnytte den værdifulde viden websitene ligger inde med således at man kan tilpasse, segmentere samt individualisere de informationer, man har på brugeren. Planen er at skabe den rette reklame til den rette kunde.

I Danmark er der i dag nogle få selskaber, som lever af at tilpasse kampagner ud fra indsamlede oplysninger. På den måde får annoncørerne adgang til at udsende segmentere budskaber til forskellige målgrupper.

Udviklingen med persontilpassede reklamer vinder i dag i stigende grad indpas på det danske marked og især fremkomsten af Permission E-mail databaser, er med til at skabe den nye trend.

Planen er i det lange løb, at give annoncørerne muligheden for at optimere effekten af de udsendte reklamer.

Nyhedsbrevet Mediawatch om Den ny Økonomi bringer analysen idag

Mere fra MediaWatch

CNN varsler afskedigelser

En fyringsrunde, der vil finde sted denne uge, er blevet annonceret til medarbejderne i CNN. Ifølge CNN Business bliver den omfattende.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs