MediaWatch

Gigantportaler i tæt opgør

Portaler som Yahoo!, Lycos og MSN fører an i kampen om at være Europas mest benyttede portal. Europæiske konkurrenter som T-Online har i den forbindelse svært ved at følge trit. Blandt de nordiske portaler er SOL bedst placeret på en 28. plads.

Ifølge målinger foretaget af analysebureauet Nielsen/Netratings er penetrationen højest i de nordiske lande, mens tidsforbruget er tilsvarende højest i Sydeuropa.

Nyhedsbrevet Mediawatch om Den ny Økonomi bringer analysen idag.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs